A hímzés precíz munka, de ugyanígy oda kell figyelni az autódra is

Az ember mindig új dolgokat tanul. Például soha nem gondoltam volna, hogy amikor ötven évesen a barátnőimmel eltervezzük, hogy ezentúl hímzéssel fogunk megélni, hogy nekem majd meg kell tanulnom vezetni és még néhány dolgot. Először öten kezdtük a hímzést és csak vásárokban árultuk a környéken, viszont így keveset adtunk el, és nagyon nehezen tudtuk járkálni a hímzésekkel a tömegközlekedésen. Következő lépésként az internetet kezdtük el használni, ami miatt bőven megnőtt a kereset a hímzett ruháinkra, párnahuzatainkra és faldíszeinkre. Annyira, hogy céget alapítottunk, alkalmaztunk még néhány embert, plusz vásároltunk egy autót. Én pedig megszereztem a sofőrkönyvet és hordoztam a termékeinket távolabbi vásárokba is, amelyekbe eddig még nem jutottunk el.

Az autó pedig tökéletesen karban tartja az elmémet, mert, ahogy mondtam, mindig tanulok miatta valami újat. Például nemrégen egy téli gumi akció során tanultam nagyon sokat az autógumikról. Már jó pár éve megvan az autónk, amit használtan vásároltunk, és most, néhány hete szólt az egyik ismerős, hogy látta a télen az autón a gumikat és szerinte jó lenne, hogyha újakat vásárolnánk, és ő tud is egy remek akciót a Gumidiszkont oldalon, nézzek utána. Majdnem szembe röhögtem, hogy egy ilyen jellegű dolgot rám akar bízni, aki soha nem foglalkozott autógumikkal, de azért elhatároztam, hogy utána nézek ennek az oldalnak. Ha másért nem is, de azért, hogy körülbelül lássam, hogy mennyibe kerül négy darab új autógumi.

Végül az lett belőle, hogy majdnem két órán keresztül böngésztem az oldalt, és hasznos tudnivalókról olvasgattam. Megtudtam például azt, hogy a gumiabroncs jelölésében melyik szám, és melyik betű pontosan mit jelent, így pedig már azt is tudtam, hogy körülbelül milyen gumira van szükségünk a céges autóhoz. Aztán azt is megtudtam, hogy miért fontos a jó minőségű és jó állapotban lévő téli gumi. Majdnem meg is állt a szívem, amikor rájöttem, hogy olyan dolgokban játszik szerepet, mint a féktáv és a tapadás. Én mindig félve vezetek, főleg télen, a rossz időben, mert izgulok, de ezek szerint egy rossz gumival még inkább kell izgulnom. Most már teljes elhivatott lettem az új gumik vásárlásának. És lassan szakértője is.

A régi téli gumit a mi pincémben tároltuk, szóval fogtam magam, és az új tudásommal le mentem, hogy megnézzem, hogy milyen állapotban van. Most már tudtam, hogy hány milliméteres kell legyen a mintázat, ahhoz, hogy még megfeleljen az előírtaknak, de azt is tudtam, hogy mennyire mély mintázattal ajánlott már, hogy az ember új és biztonságos téli abroncsokat vásároljon. Természetesen a mi gumiink annyira el voltak kopva, hogy épp, hogy csak súrolták az előírtaknak megfelelő kopottságát, de egy tél alatt biztosan meg tovább koptak volna. Ráadásul három olyan követ is találtam a futómintázatban, ami már annyira be volt szorulva, hogy nem lehetett kivenni. Ezt eddig nem tudtam, de azért lett volna fontos még az elején eltávolítani ezeket a köveket, mert ahogy egyre mélyebbre hatolnak, tönkre teszik a gumi karkasz részét, valamint nyomásvesztést is okoznak. A nyomásvesztés pedig a gumi nem megfelelő működésével jár együtt.

Lassan tényleg úgy éreztem, hogy szakértő lettem és ki is kerestem a webshopból néhány gumit, ami megfelelne az autónknak, aztán másnap már konkrét árakkal együtt tálaltam a dolgot a többieknek, hogy érezzék a súlyát a dolognak, azáltal, hogy komolyan veszem. Szerencsére többé, kevésbé rám bízták a dolgot. Az egyik barátnőm férje segített egy keveset abban, hogy közösen választottuk ki az általam készített listáról, hogy melyik is legyen végül a nyerő. Ezt a nyerőt pedig megrendeltük néhány hete, az egyik telephelyére kértük a cégnek, ahol még fel is rakták nekem az autóra, amikor a gumikért mentem. Ennél tökéletesebb megoldást nem is tudtam volna elképzelni.